דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


17 שלבים לארגון תערוכה קבוצתית 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 4993 פעמים ]

שלבים בארגון תערוכת אמנות פלסטית קבוצתית ולוחות זמנים אידאליים

במאמר זה אסקור את שלבי הפקת התערוכה לפי נסיוני בארגון תערוכות רבות משתתפים בעלות אופי מקומי או ארצי.

שלב 1–
החלטה על מהות התערוכה – כמה משתתפים, נושא עקרוני של התערוכה, או לחילופין קו מנחה לקבלה לתערוכה, תקציב התערוכה לפי המרכיבים המשולמים ואמצעי מימון.

שלב 2 –
איתור מקום תצוגה – מיקום פיזי המתאים לגודלה הצפוי של התערוכה , מה העלות עבור שכירת המקום אם בכלל, זמן תצוגה (בדרך כלל בסביבות חודש) וקבלת חוות דעת ממציגים קודמים במקום.
כדאי לטפל בשלב זה כחצי שנה – שנה לפני מועד התערוכה הצפוי.
לעיתים היוזמה לתערוכה באה מטעם מקום התצוגה וממנו נגזרים שאר המאפיינים כמו מספר משתתפים ומועד צפוי לתצוגה.

שלב 3 –
איתור אוצר – הוצאת קול קורא לבחירת אוצר ומיון ההצעות לפי התאמתן לתקציב ולרוח התערוכה.
לעיתים היוזמה לתערוכה באה מאוצר מסוים ולכן שלב זה יתקיים כשלב ראשון.
עבודת האוצרות יכולה להוות אמירה אמנותית דומיננטית או להתקיים כגורם ממיין מינורי יותר.
קיימות תערוכות רבות ,בעיקר במישור הקהילתי, שבהן שלב זה מתקיים על ידי מפיק התערוכה שאינו אוצר מקצועי.
 
שלב 4 -
הוצאת קול קורא לאמנים להשתתפות בתערוכה עם דד ליין  - רצוי מספר חודשים קדימה -להגשת עבודות מצולמות באמצעות המחשב. זמן זה דרוש בכדי שיוכנו עבודות במיוחד לתערוכה – חשוב מאד כאשר התערוכה היא בעלת גוון נושאי מובהק.
בקול הקורא יש:
להגדיר את מהות התערוכה וצפיות האוצר
לבקש מהאמנים רזומה
להגדיר קריטריונים – מי יכול להגיש עבודות לתערוכה (ותק, השכלה ועוד)
הצהרת אמן
יש להגדיר כמה עבודות יש להגיש לעיון ובאיזה טכניקות
לבקש צילומי עבודות ברזולוציה טובה לקטלוג (לפחות 500KB)
לפרט דרישות ארגוניות מהאמנים – סיוע נדרש, תשלום וכד'
להגדיר תיבת מייל ספציפית לתערוכה (ג'ימייל) שבה ירוכזו כל התכתובות הנוגעות אליה.

שלב 5 -
בחירת בית דפוס להפקת קטלוג – הגדרת סוג הקטלוג, סוג נייר, כמות עמודים, גרפיקה נדרשת.

שלב 6–
בחירת עבודות על ידי האוצר – פיזית בביקור בסטודיו האמן או דרך המחשב – רצוי עד חודשיים לפני מועד הפתיחה.

שלב 7 –
ארגון ערב פתיחת התערוכה ושיח גלריה:
מי הדוברים אם בכלל, כיבוד (אם בכלל), תוכנית אמנותית (אם בכלל)
הגדרת קהל היעד.


שלב 8 –
כתיבת טקסט על התערוכה על ידי האוצר

שלב 9 –
עריכת החומר להגשה לגרפיקה – עד חודש לפני פתיחת התערוכה

יצירת הזמנה לשליחה  בדואר אלקטרוני או דואר רגיל  וקטלוג אם נדרש

שלב 10 –
הפצת הזמנה לתערוכה לקהל הרחב ולעיתונות.

שלב 11 –
עיתונות – פניה לכתבים לכתבה מקדימה על התערוכה – מקומי / ארצי
שבועיים לפני מועד הפתיחה לכל המאוחר.

שלב 12 –
יצירת כתוביות לקירות – תגיות עם שם האמן, טכניקה, שנה, גודל
הכנת קאפה עם דברי רקע לתערוכה לתלייה על הקיר.

שלב 13–
פניה למבקרי אמנות ועיתונאים לביקור בתערוכה בערב הפתיחה או לאחריו.

שלב 14-
איסוף פיזי של העבודות בנוכחות האוצר.

שלב 15 -
ערב פתיחה חגיגי.

שלב 16 –
ביקור בתערוכה במהלך הצגתה לבדוק שהכל מוצג כתיקנו, בדיקת נקיון וסדר ופתיחה מסודרת של המקום.

שלב 17 –
סגירת התערוכה. פיזור העבודות בין המשתתפים בצורה מאורגנת ומבוקרת.

הכותבת ארגנה מספר תערוכות קבוצתיות רבות משתתפים במסגרת תפקידה כמנהלת פורום האמנות של YNET 2006-2008 יו"ר ועד אמני מודיעין 2009-2010


איילת עמית 0544865943 http://amitayelet.cafe.mouse.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב